B041271B04 |
El llenguatge de l'art a les aules. Art i pedagogia. Eines per a l'educació |
2019-2020 |
Curs. Primària-Secundària |
|
|
|
24/10/2019 - 28/11/2019 (20 hores) de 18:00h a 20:00h |
|
ACVic Centre d'Arts Contemporànies |
|
C. Sant Francesc, 1 (Vic)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Osona
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2019 - 27/09/2019 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Entenem que l’art és un llenguatge i que cal aprendre a llegir-lo i parlar-lo, tot és qüestió de pràctica i curiositat. La nostra voluntat és la de mostrar una visió de l’art propera, que ens enriqueix i ens aporta coneixements.
En cada sessió veurem referents artístics i compartirem experiències. Es convidarà als professors i professores a començar a plantejar el treball d’aquest curs per poder debatre col·lectivament les primeres idees i aprendre els uns de les altres.
|
| |
Objectius |
- Donar eines i suport als professors i professores d’Art i Escola.
- Conèixer i aplicar el procés de creació d'un projecte artístic.
|
| |
Continguts |
Introducció: El llenguatge artístic contemporani: de què estem parlant? (1 sessió conduïda per Anna Dot)
- Posada en context: pràctiques artístiques contemporànies. Què són i per què les podem aplicar a l’escola? L’art com una forma de coneixement.
- Característiques del treball en l’art: predisposició al canvi i la incertesa, incorporació de l’accident, qüestionar l’impossible.
- Visionat de referents: artistes en contextos educatius (Pilvi Takala, Allan Kaprow, Palle Nielsen...)
1. Com es desenvolupa un projecte artístic . (2 sessions conduïdes per Alícia Casadesús)
- Les diferents parts del projecte artístic.
- Recursos per desvetllar el potencial creatiu dels alumnes.
- L’art com una eina transversal: didàctiques.
2. Eines, materials i experiències
(2 sessions conduïdes per Maria Montserrat)
- Eines, materials i experiències per treballar mitjançant les pràctiques artístiques contemporànies.
- Quin material fem servir per fer què?
- Podem sortir dels materials més escolars? Tenim accés a altres materials?
3. Com traslladar a l’exposició allò que ha passat a l’escola
(1 sessió conduïda per Alícia Casadesús)
- La importància de comunicar l’experiència artística.
- Eines per comunicar allò que hem fet i viscut, tant si té un resultat material, com si s’ha tractat d’una experiència.
|
| |
Avaluació |
S’avaluaran els següents aspectes:
- Aprofitament i transferència immediata d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents de cicle superior d'Educació primària i docents d'Educació Secundària.
Tenen prioritat els docents que participen al programa Art i Escola
|
| |
E-mail |
crp-osona@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
24/10/2019 |
1800 |
2000 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
dijous |
28/11/2019 |
1800 |
2000 |
|
| |